DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 02.03.2013 06:16:51 

                                  -=Jawa Stránky=

Tuning
Tuning

Tyristorové zapalování



obrázek 1 obrázek 2 obrázek 3obrázek 4

Hlava válce



obrázek 1 obrázek 2

Válec



obrázek 1 obrázek 2 obrázek 3 obrázek 4

Karburátor



obrázek 1 obrázek 2

N2O

(NITRO OXID SYSTÉM)


POTŘEBUJEME: Štelovací šroubek k volnoběhu
Auto hadičku na benzin 0.8 asi 0.5m
Bombičky s náplní N2O (šlehačkové)
Šlehač (šlehačkovač) s možností vložení těchto bombiček možno použít láhev na sifon
Vrták 2mm nebo menší+vrtačka
Stahovací pásky na hadice
Materiál pro zajištění šlehačkovače

POSTUP:
Takže,do šroubku navrtáme dírku vrtákem 2mm nebo menší .Poté na něj našroubujeme matičku a zašroubujeme mezi trysky, matička tam je proto aby nám lépe středila hadičku. Poté hadičku zasuneme už na zašroubovaný šroub s matičkou (nemusíme jistit hadička drží na hlavě šroubu+na matičce- nelze zajistit jinak ,díky malému množství místa mezi tryskami). Opačný konec nasuneme na šlehačkovač (tam co leze jakoby ta šlehačka), právě tam to radši zajistíme stahovací páskou na hadici. Necháme si hadičku dostatečně dlouhou pro dokonalé umístění šlehačkovače. Poté jej umístíme na vhodné místo. A MŮŽEME JEZDIT!!

POUŽITÍ:
Je vhodné používat NOS na dostání motoru do otáček při použití tzv. za tři plnej s použitím NOS se motor dostane do neuvěřitelných otáček a poté to nejvíce odnese KLIKOVKA,OJNICE(zlomením). Dále nedoporučuji zmáčknout šlehačkovač úplně a držet buď vám to doslova bouchne z výfuku (přenasycení směsi jako u WRC automobilů) nebo se to začne tzv. kuckat (N2O doslova odfoukne benzín a tím se nedostane do spalovací komory). Nejlepší je jakoby pulsovat místo toho aby jste to drželi. Nejlepší je to nejprve zkusit na volnoběh nebo na neutrál s minimálním množstvím plynu i tak se po přiměšení N2O dostane do neuvěřitelných otáček (vypadá to jak když dáte na neutrál plnej plyn) .No a dále asi nic zkusit si to ,ale jak se říká s všeho s mírou.

Více: foto+mp3 se zvukem co to dělá když to (fouknete) při volnoběhu.

N2O
mp3:
stáhnout zde



Přímé sání



POTŘEBUJEME: Duši z BMX nastřihanou na délku cca 4-5cm
Vzduchový filtr na fichtla
Víčko na ucpání předního otvoru
Hadici o průměru odpovídajícím průměru hrdla sání délka cca 4-5cm
Stahovací pásku na hadice

SESTAVENÍ:
Na hrdlo karburátoru k sání nastrčíme hadici a na ni navlékneme 5 ks nastříhané duše. Poté navlékneme na tuto hadici s kusy duše filtr a poté ucpeme druhý konec filtru víčkem. Já jsem použil víčko z nemrznoucí směsi do benzínu. Nakonec upevníme stahovákem hadici k hrdlu sání.

VÝHODY:
Mně to přidalo cca 30% na výkonu možná to také bylo tím, že jsem koupil nový filtr, ale dále to o poznání lépe chladí a tím hlavně v létě dosáhneme lepšího chlazení.

Přímé sání Přímé sání

 Další tuning

hlava válce - hvězda vč. 4 > šroubů stojí 1.150,- Kč + # poštovné. Můj válec - 300,- Kč, pískování > válce - 350,- Kč, navaření # žeber -700, Kč, výbrus vč. pístu, kroužků, > pístního čepu s drátky - 550,- Kč, úprava pístu (překolíkování a úprava > rozvodu) 400,- Kč, úprava výfuk. kanálu - 700,- Kč + poštovné. Trysky > cena - 700,- Kč / 4 kusy. Zvýšení je odhadem na 5-6 koní, celkové > vylepšení v průběhu výkonu pomocí součástky - podkova - cena 320,- Kč + > poštovné. Tato součástka se vkládá do karterů mezi setrvačníky kliky. > Samotná hlava zvýší výkon asi o 0,5 koně. Životnost motoru se v podstatě > nemění, odhadem > asi 20.000 km, jako běžný dvoutakt (do nového > výbrusu). výhoda hlavy - hvězdy je především v bohatém žebrování - > odvodu tepla, lepším seřizování předstihu - svíčka je uprostřed (měříme > indikátorem). Nevýhodou je vyšší cena, neboť se jedná o nový, opracovaný odlitek. V širší nabídce duralová rozeta o 56 zubech nebo 64 > zubech nebo 75, 84 zubech na širší motocyklový řetěz. Na karterech > nejsou zapotřebí žádné úpravy, vycházíme ze seriových. Pokud chcete > > změřit výkon válce na brzdě částka je 500,- Kč (zadávám to). Dále nabízím > pastorky 13, 14, 15, 16 zubů na 8mm řetěz cena 1 ks = 350,- Kč, rozety 1 zub = 16,- Kč. Bezkontaktní zapalování (bez > světel, zdroje) 5.500,- Kč. Změna primárního převodu na 11: 36, 10 : > 37, 9 : 37, jsou s lamelami bez korků. 1 sada stojí 3.200,- Kč. > Podložka levého víka 450,- Kč. Ke všemu nutno připočíst poštovné. Pokud mi chcete zavolat můžete na > mobil 606 72 23 71 nebo mi raději pište na tento email.

Informace o úpravách J 70. /Tyto motory se však nesmějí používat na závodech 50 ccm ! Úprava > spočívá v zaměnitelných dílech, změna se týká bronzového pouzdra v ojnici průměr 12 mm a zapuštěním v karterech (pro zpětnou montáž 50 ccm se nechá vložit tzv. motýlek - vložka a předělat bronz. pouzdro na > píst. čep prům. 14,10 mm). K úpravě 70 ccm je nutné dodat litinový > válec z Jawy 50 typu 555, který se k této úpravě jedině hodí. Rozdíl > mezi litinovým válcem z J 550 a J 555 je ve tvaru sacího kanálu ve > válci, J 555 má tvar srdíčka. Další podmínkou je symetričnost kanálů - > bývají uhnuté k jedné straně - mimo střed. Popis ceny za jednotlivé > díly - úpravy: - úprava kliky (přepouzdření ojnice + > rozlisování klikovky, příp. výměna ojnice) v rozpětí 450,- Kč až > 1.000,- Kč - protočení čela karterů cena 800,- Kč - motýlek na zpětnou montáž na 50 ccm cena 150,- Kč podkova (shodná jako 50 ccm) cena 320,- Kč - převrtání > litinového válce na průměr 45 mm + výbrus válce vč. píst. kroužků, > pístního čepu, drát. pojistky cena 750,- Kč - svrtání na vyšší > výkon, 4 až 6 přepouštěcích kanálů, cena 1.750,- Kč vymezovací podložka pod válec (nerez) cena 450,- Kč - hliníková > kostka do výfukového kanálu válce cena 150,- Kč - hliníková > kostka do sacího kanálu válce cena 150,- Kč - příruba sacího > kanálu pro shodnost příruby J 20+ , cena 150,- Kč - hlava válce > - shodná hvězda s 50 ccm - změna vnitřních rozměrů, vč. matic, 1.150,- > Kč - úprava pístu průměr 45, cena 150,- Kč

Pro > použití seriového karburátoru a výfuku zkoušíme nyní správné natryskování - ceny trysek shodné s J 50. Nová tryska 175,- Kč nebo Vaše k úpravě á 75,- Kč. Z popisu výše uvedené úpravy na 70 ccm > je nutné dodat: 1) klikový hřídel J 20+ 2) > oba středové kartery J 20+ 3) litinový válec z J 555

Výkon takto upraveného motoru je v rozpětí 8 až 10 koní / 8.000 > ot./ min., max. docilované otáčky motoru běžně kolem 10.000 ot. / min., > maximální rychlost vozidla se odvíjí od převodů (sekundární > převod). Na vozidle je nanejvýše nutno mít v pořádku brzdy !!